Varför?

Varför satsar inte politikerna mer på ungdomarna?
Varför förväntas vi ha 10års jobberfarenhet, ha gått minst 5år på universitetet o ändå vara 23år gamla?
Varför kan man inte få jobb då man just gått ut gymnasiet om man inte har kontakter?

Jag förstår inte hur dagens läge fungerar!
Jag vill inte plugga, men jag har inget val för om jag inte pluggar måste jag bo hemma för jag lär knappast få pengar från soc eftersom jag inte har någon anledning att inte bo hemma? Min anledning är att jag är less på att bo hemma och vill starta mitt vuxna liv utan att vara beroende av mamma o pappa.

Jag förstår inte, kan någon berätta för mig?


Nu till något gladare, har beställt mig en ny vinterjacka som förväntas komma på tisdag. En parkas från Ellos, hade 50% rabatt och får handdukar på köpet :D
Något som livar upp lite är iaf shopping, synd att man bara har studielån att leva på.
Den ser så mysig ut. Jag förtjänar att köpa något till mig själv och jag är i behov av en ny jacka. Så då blev det denna när jag ändå hade 50% rabatt, så den gick på bara 250kr ^^
Nu ska jag äta lite sen middag. Lax och pasta mumma.
Later

Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Haha det är jag, lite surt bara att den är slut nu :)

TACK!

2008-11-02 @ 23:15:01
URL: http://mceder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0